Известие

Collapse
No announcement yet.

Как грозното патенце стана лебед...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Как грозното патенце стана лебед...

    Привет на всички. Ето че дойде и моя ред да споделя моите преживявания с любимото превозно средство Колата е '91 33 1.7 ie в сравнително запазено състояние - почти няма ръжда, само малки петънца, ходовата част е добре с изключение на предните амортисьори, всичко работи, няма цветомузики и други ефекти. Аз я имам от 3 години и в началото изглеждаше като нова /била е пребоядисвана/, но с течение на времето започнаха да се виждат следите от майсторлъка на някой гаражен майстор-започна да се лющи лака. От начало бяха само малки петънца, на които не обръщах внимание, но след едно лято цялата стана като крастава, сигурно като ходих на море трябваше да мажа колата с крем против изгаряне а не себе си. За капак на всичко след време една сутрин намерих колата пред блока цялата одраскана и името ми "гравирано" с пирон на спойлера. Бях решил да я пребоядисвам но само чаках подходящия момент и да ми дойде музата, че все не ми достига свободното време. Исках сам да си я подготвя и да я закарам на бояджия само да пръсне боята. По принцип обичам да се занимавам с разни машинарии, но с боядисване не бях се занимавал толкова сериозно. Един ден просто ми писна и реших да я започна, пък да видим какво ще стане. След като събрах малко информация кое как става и говорих с няколко бояджии я закарах на село /близо до Велико Търново/ защото там имаме гараж с някои инструменти и една събота сутрин "я почнах". Първо се заех да я измия защото в последно време само карах и не обръщах никакво внимание на външния вид - така или иначе на нищо не прилича. Освен това както беше кална не се забелязваха толкова дефектите. Не съм я снимал преди да я измия, защото апарата не ми беше под ръка, но ето снимки след като е измита /снимките може да изглеждат големи, но нямах време да ги намаля. Правени са с телефон с 2МР камера/:













    Виждате на какво е заприличала. За мое учудване след като я измих /с веро/ извади голям гланц за състоянието в което се намираше. Верото беше необходимо за да се изчистят всички мазнотии от боята. Особено внимание отделих на подкалниците, както и на праговете. Оказа се че под пластмасовите прагове отзад всичко бе6е пълно с кал и пясък. Към обяд започнах да я разглобявам и до вечерта вече не приличаше на кола. Махнах всичко което щеше да пречи: фарове, стопове, мигачи, брони, чистачки, решетчици, лайсните на вратите отгоре, хоризонталните лайсни на прозорците на вратите, дръжките. Може да съм забравил да спомена нещо, но всичко което може да се махне беше махнато. От интериора свалих само корите на вратите, а останалото го покрих с найлони. Бях изкарал колата на пътя да си бачкам на спокойствие, минаваха разни хора, всички гледаха съжалително, цъкаха с език, някои ме окуражаваха, и аз не знаех какво ще стане, но продължавах да си човъркам...
    Това е засега. Като имам време ще продължа с историята.
    Ако съдбата ти обърне гръб-изчакай я да се наведе...

  • #2
    ден 2

    Здравейте. Продължавам с историята. Да кажа малко за материалите. Бях решил да взема бои и китове на "БОДИ", защото магазинера ми е познат и ми прави разни отстъпчици. Но със започването на работата реших първо да взема материали които ще са ми необходими за начало, а после след като поговоря с бояджията да купя и боята. Не знаех колко и каква шкурка ще ми е необходима. Бях питал няколко човека но всички ми казваха различни неща и накрая реших да се доверя на продавача. Взех No.120-2метра, No.180-2метра, No.400-2метра и 3 листа 600.

    Също така:

    една кутия половин кило фибро кит
    една кутийка кит за пластмаса
    един спрей грунд за пластмаса
    една бутилка коресилин
    2 ролки хартиено тиксо

    Всичко това 31 лева.

    Ден втори-неделя. Започна якото търкане. Бях си купил виброшлайф преди време /немски от заложна къща за 60 кинта.стори ми се доста стабилен, а и цената на фона на новите е направо нищо/ но още не бях го пробвал. Кефя се аз имам си машинка, слагам шкурката /120/ маската на лицето и почвам. Фиуууууу дига пушилка а особен резултат нема. Спирам вдигам оборотите на МАХ и пак - фиууу ръъъъ и пак нищо. Оказа се че тоя лак на металика е по скапан отколкото си мислех и замазва шкурката и не става. Затова се заех ръчно. Ръчно пак се замазваше но поне се сваляше сравнително лесно. И брат ми се включи да помага и скоро шкурката /120/ свърши. Прибягах до магазина и взех 4 метра 100. Оказа се идеалния вариант и работата потръгна. Трудното беше да се смъкне лака. Без лак шлайфа работеше като по вода. Идеално изглаждаше правите места, но по извивките всичко трябваше да се минава на ръка. Ето снимки по време на работата. За съжаление нямам снимки на колата изцяло изшкурена, но общо взето цялата беше станала бяла.






    Още преди да започна работата по колата бях забелязал няколко места където има кит, който се беше спукал. След като я изшкурих и всичко се оголи се оказа че кит има и на други места, но не по много. Задната лява врата ми беше хлътнала /някой ме беше ударил на един паркинг/ и аз я натиснах отвътре да я изпъна. Оказа се че цялата долна част е китосана от преди. Всичко се започна отначало - сваляне на стария кит с ъглошлайф, изчукване, китосване наново с фиброкит /преди беше с обикновен полиестерен/, шкурене, китосване и така 4-5 пъти докато се изпъне. Отне ми половин ден. Смятам че стана добре, защото кита е не-повече от 2-3 милиметра, а преди беше един сантим. Същата тази процедура се повтори и на други 3 места - изпиляване, нов кит, шкурене и т.н. 4 почивни дни заминаха /нали бяха празници тогава/. Пропуснах да кажа, че колата ще се боядисва цялостно - без двигателния отсек всичко останало. Извивките покрай вратите много бавят. Всичко е с неправилна форма, трябва изцяло ръчно да се прави. един цял ден за вратите. Бяха жеги тогава, прах, ужас. Изглеждаше сякаш работата няма край.
    Ако съдбата ти обърне гръб-изчакай я да се наведе...

    Comment


    • #3
      Много ентусиазъм-ето това ми харесва!!!Чакаме още снимки.
      sigpic
      Alfa Romeo 33 1.5iE-EX
      BMW E30
      BMW E36

      Comment


      • #4
        завиждам ти, за възможността да си я направиш колата!
        Alfa Romeo 33 1.7 i.e. '89

        Comment


        • #5
          Никой няма да се погрижи за колата по-добре от собственика, нали?
          Ако съдбата ти обърне гръб-изчакай я да се наведе...

          Comment


          • #6
            Ей на това му се вика мастор. ..очакваме и 3-та серия от сериала "как грозното пате стана лебед"
            Алфа33 1.7 IE 92г

            Comment


            • #7
              3-та серия

              Здравейте. Ето снимки на някои от материалите. Това е прословутия грунд за пластмаса. Продавача много го хвалеше и каза че бояджиите много го купуват. Струва 12 лева. Имаче го и в кутия 1л. за 20 кинта, но аз взех спрея и ми стигна за всички пластмасови работи: брони, огледала, лайснички, прагове, дръжки. Нанася се върху почистената пластмаса и без да се чака да изсъхне се пръска шприц отгоре.




              Това е шприц кита. Скъпичък е но е много здрав и добре покрива. Аз взех 2 кутии, но и една щеше да ми стигне. Сега си имам и за бъдещи ремонти Това в дясно е разредител, който не се наложи да използвам, защото като сложих втвърдителя се получи добър вискозитет.




              Четирите почивни дни минаха а аз до никаде не бях стигнал. Уговорката с бояджията беше в неделя да му я карам да я пръсне. Наложи се всяка вечер след работа да ходя да бутам по нещо. Дойде пак събота и разбрах че няма да успея за тази неделя. Колата беше грубо ошкурена и имаше някои дреболиики които не бяха почвани. Оставаше да се мине с шкурка 180 да се заглади всичко преди шприца. Въпреки виброшлайфа трябваше да се шкури доста ръчно, защото извивките са страшно много. Които не се е занимавал с такава работа си няма представа колко пипкава работа е. Гледал съм разни бояджии как бачкат и изобщо не се стараят толкова. За повечето от тях девиза е "Да излезе хубава от моя гараж" а че после паднала боята майната му. Както и да е. Започна втората седмица. Във вторник вече всичко беше готово за пръскане на шприц кит. Бях се уговорил с един приятел да я закарам у тях след работа и да я шприцнем. Добре че времето беше хубаво, нямаше вятър, паркирах я под ореха и почнахме. Майтапя се. Нямаше орех но и гараж нямаше. Тоест има но вътре беше много по прашно от вън и решихме да не я вкарваме. Забравих да спомена че закарах колата почти цялата облепена с вестници където трябва, бях оставил само предното стъкло колкото да се довлача. Направо си беше влачене, защото бахажника беше пълен с броните и разни други части и минавах по едни обиколни пътища където не минават хора. Всичко се пазеше в тайна. А после ще има изненада Пръснахме я с шприц и я оставих там до другия ден да изсъхне след което я прибрах за повторно шкурене на шприц кита. Имах 2 снимки и от този етап но на един друг апарат и се надявам че скоро ще мога да ги кача. Шприца беше покрил много добре, равномерно без никъде да е стечено. Оказа се че тоя моя приятел му разбира повече от колкото си мислех. Само на няколко места имаше полепнали мушички. Цялата кола се мина още един път с скурка 400 на сухо и с вода и после с 600 водна. Всичко беше станало толкова гладко, чак лъщеше. Това ми отне още 2-3 дена по 3 часа след работа. Дойде втория петък. През обедната почивка ходих до магазина да купя боята. Бях казал на бояджията че ще купувам от БОДИ но той ми каза че не била хубава и да взема МОБИХЕЛ. И аз така и направих-все пак той знае по-добре. Цената беше 60лв. за литър комплект с разредител и втвърдител. Трябваше да взема 1.5 литра червена и 0.5л. бяла. Задължително било под червената да има един слой бяло,иначе не покрива. Това ми го каза майстора и после продавача потвърди. Цвета е FERRARI - "ROSSO CORSA" 322. Избрах го защото ALFA ROSSO 130 ми е много тъмно. Исках нещо по-ярко. Някак си ми олекна защото усещах че края наближава. Оставаше още една много важна операция-трябваше да се боядисат вратите от вътрешната страна. Такава беше уговорката с бояджията-да му я закарам подготвена и боядисана отвътре. Това стана в събота. За пръв път видях цвета и останах много доволен, направо бях замаян като си помислих че тая на пръв поглед нищо и никаква квадратна крастава кола ще заприлича на FERRARI! Ще видите и вие резултата но малко по-късно. Това е засега че няма много време. Скоро ще има още снимки.
              Ако съдбата ти обърне гръб-изчакай я да се наведе...

              Comment


              • #8
                Евала и за ентусиазма, и за стила на писане. С голям кеф ги чета твойте мнения колега. Браво!
                Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

                Comment


                • #9
                  Надявам се че с моите преживявания ще помогна на някой друг еднтусиаст. Писна ми майсторите да ни дерат кожите за нищо и никакви работи. Нека да покажем че можем и сами аре със здраве
                  Ако съдбата ти обърне гръб-изчакай я да се наведе...

                  Comment


                  • #10
                    Браво батка само така такива хора като теб наистина ми харесват браво

                    HONDA CRX B16A1 VTEC 150 ++ HP - леко моднат

                    Comment


                    • #11
                      Чакаме нови снимки и инфо,че ми е много интересно До къде стигна

                      Alfa33 1.3 90г.Alfa33 1.5 93г.Alfa33 1.4 94г.Alfa146 1.4TS 97г.Alfa146 1.8TS 99г.Sprint 1.5 78г.Аlfa33 1.7 4x4 91г Sprint 1.7 16V 83г.Alfa145 1.3 96г.Alfa156 2.0 99г.147 1.6 03г.145 2.0 Alfa159 1,9 JTD Ti

                      Comment


                      • #12
                        Утре ще имам повече време и ще драсна нещо.
                        Ако съдбата ти обърне гръб-изчакай я да се наведе...

                        Comment


                        • #13
                          )

                          Ааа ) ич не си лош заклевам се надъхвам се и се радвам че има ентосиасци като теб ) поздрави чакам снимки
                          Диети и отслабване
                          www.elenkov.net

                          Comment


                          • #14
                            Здравейте отново. Не бях писал доста време защото чаках да ми изпратят снимките на колата както беше шприцната. Бях си забравил телефона и я снимах с един фотоапарат и чаках оня келеш да ми прати снимките...и още го чакам. Така че продължавам, а като взема снимките ще ги пусна и тях. Както и да е. В понделник сутринта закарах колата при бояджията. Както си беше разглобена, дори и фаровете и стоповете ги нямаше и предния номер също. Задния го оставих, нали е занитен. Натоварих си частите в багажника и тръгнахме. Един приятел с едно пежо 205 караше пред мен и аз плътно зад него поехме към съседното село Дебелец на 5 км. по магистралата. Добре че нямаше кикъде куки. Като отидох при майстора му оставих колата, показах му кашончето с боите на предната седалкаи си заминахме. На другия ден щеше да е готова. Той само я погали и някак се ухили-хареса му колко гладка съм я направил. Звъннах му на другия ден но не беше готова защото в бокса имаше едно дърто БМВ и то чакаше за боя и се разбрахме за другия ден. Пак звъннах на другия ден и след работа отидох да си я прибера. Още от далече лъсна червенио звер. Направо не можех да повярвам че е същата кола. Майстора и той се ухилил и 4-5 зяпачи имаше, които не бяха дошли заради БМВ-то Между другото бояджията ми вика "ми аз ти махнах номера да стане както трябва-отсякох го" и аз "Няма проблеми-пак ти сложих нита :P"...шегаджия. Викам "колко ще излезе хубавата работа?" а той - "еми...60 лева". Пазарлъка беше за 50 но много се занимавал с дреболийките и затова 60. Дадох му кинтите и отпраших. Ето снимки като си я закарах у дома. Вече беше към 8 часа и слънцето залязваше но пак изглеждаше хубава:













                            Хубава е нали. Наслаждавайте се. Вижте на последната снимка как се отразяват жиците на предния капак всичко е стъкло. Това е засега. Утре ще продължа. Има още много за разправяне. Чао
                            Ако съдбата ти обърне гръб-изчакай я да се наведе...

                            Comment


                            • #15
                              Браво,станала е страхотна.Слагай джанджуриите да я видим цяла

                              Alfa33 1.3 90г.Alfa33 1.5 93г.Alfa33 1.4 94г.Alfa146 1.4TS 97г.Alfa146 1.8TS 99г.Sprint 1.5 78г.Аlfa33 1.7 4x4 91г Sprint 1.7 16V 83г.Alfa145 1.3 96г.Alfa156 2.0 99г.147 1.6 03г.145 2.0 Alfa159 1,9 JTD Ti

                              Comment

                              Working...
                              X